Mijn reis naar Suriname

En....actie!

Inmiddels ben ik alweer op de helft van mijn avontuur, de hoogste tijd om mijn verhalen weer met jullie te delen. Als ik terug kijk op de afgelopen maanden heb ik een ontzettend leuke en leerzame tijd gehad. We hebben nog maar zeventien dagen stage te gaan en dat terwijl we nog achtenvijftig dagen hebben voordat we weer thuis zijn. Nog heel wat leuke, vrije, dagen te gaan.

Ons project verloopt op dit moment goed, we zijn druk bezig en al aardig op dreef. We hebben een 'complimenten dag' gehad voor een positieve ‘vibe’ op school, verder hebben we iedere donderdag een inloopspreekuur en zijn we inmiddels gestart met de SOVA-training voor de derde en vierde klas. Het inloopspreekuur is boven verwachting goed verlopen. Tijdens het eerste inloopspreekuur waren er al direct twee kinderen die met ons in gesprek wouden. Vandaag zijn we met de SOVA-training begonnen. Eerst hebben we de training met de vierde klas gedaan en daarna met de derde klas. Het was allemaal wat onwennig, maar er is al heel wat bereikt.

De contacten met collega's zijn ook erg leuk. Zo zijn we met onze collega's naar de bioscoop geweest. We zijn naar de film Annabelle geweest, een heuse horrorfilm. Gillend zaten onze collega's, zoals vele andere Surinamers, in de bioscoop. Verder hebben we een echte Surinaamse verjaardag meegemaakt, inclusief een heel Surinaams buffet bestaande uit Surinaamse bami, heel veel kip, taart, aardappelsalade en al het andere wat niet meer in mijn maag paste. Erg bijzonder om mee te maken en vooral ook erg mooi dat we hierbij van de Surinaamse gastvrijheid hebben mogen genieten.

Tot slot zijn we naar een Katholieke kerkdienst geweest van het RKBO, Roomst katholiek bijzonder onderwijs, waar wij ons project doen. Ik was nog nooit in een katholieke kerk geweest, dus het was voor mij een hele belevenis.

Reacties

Reacties

jan elsinga

leuk Juud weer eens een verslag te lezen!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!